Dela nyhet
Ordförandebrev med information november 2025
Igår, 15:29 0 kommentarer
Hej spelare, ledare, vårdnadshavare, övriga medlemmar och sponsorer
Sedan vi tog bort deltagaravgiften för de yngsta hösten 2023 och dessutom bjudit alla nya aktiva på ny klubba och glasögon välkomnar vi över 100 nya aktiva. I en allt större förening är fortsatt glädje och trygghet det viktigaste så därför satsar vi på en ny ideell tjänst, nämligen…
…Trygghetsansvarig
Therese Karlsson blir föreningens resurs om någon känner sig orättvist behandlad på något sätt (t e x mobbing/trakasserier). Vi tillsätter inte den resursen för att något specifikt redan har hänt utan vi vill vara förberedda och förebygga så långt det är möjligt. Trygghetsansvarige kommer också jobba med olika projekt förutom ovanstående huvuduppdrag.
Therese studerar nu till beteendevetare och har tidigare jobbat tillsammans med socialtjänsten som kontaktperson åt barn i olika åldrar samt hoppar ibland in som elevresurs på en grundskola.
Hon är dessutom helt neutral i sitt uppdrag. Hon sitter inte med i styrelsen, är inte med i någon arbetsgrupp och har inte egna barn med i föreningen.
Ni når henne på mail trygghetsansvarig.kib@hotmail.com.
Innebandyfesten
Lördag 29 - söndag 30 november återkommer Innebandyfesten då nästan alla våra lag spelar i Duveholmshallen under samma helg. Från de allra yngsta med sammandrag till våra äldsta lag genom damjunior, dam- och herrlag. Alla matcher ser ni i kalendern på hemsidan.
Lördag 29 november kommer vi genomföra en innebandyloppis där ni kan sälja/köpa begagnad innebandyutrustning. Det kommer gå till på följande sätt (alla gästande lag får samma information innan):
Inlämning av utrustning till försäljning sker kl 09.30-10.15.
Varje sak ni vill sälja märks med namn, mobilnummer (swish) och pris. Personal på plats ser till att köpare swishar summan till rätt person.
Försäljningen är öppen kl 10.30-14.30 och osålda saker som inte är hämtade senast kl 15.00 lämnas till Fritidsbanken i Katrineholm.
Följande pass behöver vi hjälp med personal: 09.30-11.00, 11.00-12.30, 12.30-14.00.
Skriv till ordförande Tomas Larsson (0793-481429) om ni kan ta ett pass.
Katrineholms Innebandy Cup 24-26 april 2026
Vår egna cup kommer förstås tillbaka även nästa år och vi önskar att ni noterar denna cup-helg i era kalendrar. Som vanligt behöver vi hjälp med främst matservering och personal på skolor där lagen sover samt städning och iordningsställande i alla hallar. Våra äldsta spelare och vårdnadshavare i de yngre lagen hjälper även till i sekretariaten till alla matcher.
Totalt brukar det vara 400-500 pass att tillsätta och det är alltid svårt med de sista. Hör gärna av er om ni kan hjälpa till!
Till sist en liten hälsning från kommunalrådet Johan Söderberg
Vi har haft kontakt i samband med en bidragsansökan och så här skriver han i ett av svaren till mig:
“Stort tack till vad cupen ger tillbaka till barn och unga, inte bara i er förening”.
…och jag kan bara hålla med.
Cupens överskott och ert arbete gör att vi kan ge tillbaka till alla aktiva (med vårdnadshavare) i olika former. Det kan röra sig om kraftigt subventionerade kläder, borttagna deltagaravgifter, gratis klubba/glasögon och cupresor/avgifter. Detta innebär också att vi inte behöver sälja till exempel bingolotter, kakor och strumpor. Vill något lag göra det ändå så är det givetvis fritt fram men då tillfaller allt överskott endast det egna laget.
Stort tack till er alla - ledare, spelare, vårdnadshavare och sponsorer - för att ni gör allt detta möjligt för så många!
Kommentarer